F1: gumimegvonás, plusz súly jöhet a rajtbüntetés helyett?

2018.12.31. 12:09

A 2019-ben érkező új aerodinamikai szabályokon van a fő figyelem a Forma-1 környékén, de a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media igyekszik a lehető legtöbb területen fejleszteni, így például a pilótákat sújtó büntetések rendszerén is igazítottak kicsit.

Ezentúl már az időmérőn elért helyezés alapján határozzák meg a visszasorolt pilóták sorrendjét is, nem elég kigurulni és menni egy nem mért kört, hanem teljesíteni is kell – ezzel leginkább az időmérő második harmadába bejutó, de ott már mért kört nem teljesítő pilótákat akarják motiválni 2019-ről.

Viszont könnyen lehet, hogy további módosítások jönnek a büntetések kapcsán, legalábbis erre enged következtetni az, hogy ez a téma is belekerült az F1 legutóbbi, szurkolók között végzett közvélemény-kutatásába.

Az F1 felmérése szerint ugyanis a szurkolók elégedetlenek a mostani büntetésrendszerrel, és alternatív megoldások után kutatnak, amik a közvélemény-kutatásban megadott lehetőségek szerint akár a következők is lehetnek:

  • az elérhető friss szett gumik számának csökkentése a szabadedzésekre,
  • a szabadedzéseken pályán tölthető idő csökkentése,
  • plusz súly az időmérőre,
  • az üzemanyag-áramlás, vagy felhasználható elektromos energia csökkentése az időmérőre,
  • a DRS megvonása a büntetett pilótától a kvalifikációra,
  • vagy épp stop-and-go büntetést kaphatnának a pilóták a futamra.

Ezek közül persze egy sincs kőbe vésve, sőt, valószínűleg nem is pont ilyen formában találkoznánk az újítással, az F1-nél egyelőre csak azt az irányt lőnék be, hogy a szurkolók szerint milyen büntetés lenne a legjobb a motoralkatrész-cserék, vagy bármilyen más szabálybeli vétségek után, amiket eddig rajthely-büntetésekkel mértek ki.

Ha ön választhatna, milyen büntetésre cserélné a mostani rajtbüntetéseket?