Az Opel Insignia fedélzeti rendszere

Megújult az Opel infotainment rendszere, abszolút előnyére változott. Egy Insigniában próbáltuk ki, de érkezik az Astrákba is.

Bevezető

Ha egy autógyártó megújítja a fedélzeti rendszerét, az sok szempontból fontos hír. Egyrészt azért, mert nyilván általában úgy van, hogy egy gyártóhoz egy rendszer tartozik és minden modelljükben ezzel fog találkozni a vásárló, maximum a funkcionlaitást nyirbálják meg annyira, hogy az alacsonyabb felszereltségű masinákban kevesebbet tud. De a logika, a sebesség és az alapvető tudás rendszerint megegyezik. Fontos hír azért is, mert ha mondjuk már az előző generáció sem volt rossz, akkor lehet abban reménykedni, hogy ez még jobb lesz. Ha pedig gyenge volt a korábbi eresztés, akkor talán végre használhatóvá válik, szerencsére az Opelnél az első forgatókönyv játszik. És fontos azért is, mert most egy modellcikluson át tutira ezt fogjuk nézni és használni az összes Opelnél, tehát nem árt, ha tényleg rendben van.


[+]

Ma már alapvető elvárás egy fedélzeti rendszertől, hogy egyrészt kinézzen valahogy, ne egy Paintben megrajzolt, inkoherens és odahányt, logikátlan ikonhalmazt lássunk az orrunk előtt éveken keresztül. Az szintén alapvető, hogy normális sebességgel működjön, ne omoljon össze út közben, le legyen rendesen fordítva magyarra, működjön benne az összes menüpont és mindenképpen képes legyen az okostelefonunkkal együttműködni. Tudom, hogy fura ezeket leírni így 2018 derekán, de bőven láttunk olyan autókat, ahol ezek nem, vagy csak részben valósulnak meg.

Most tehát itt van nekünk az új Insignia, abból is egy 200 lovas verzió, minden földi jóval, de szokás szerint magáról az autóról ezeken a hasábokon csak szőrmentén értekezünk, egyrészt mert nem feladatunk, másrészt Legendd már megtette ezt videós formában, ami föntebb megtekinthető. Ettől még benyomásaink vannak, az Insignia (főleg ez a kombi) elöl-hátul is baromi tágas, fel lehet extrázni annyira, hogy simán hozza a prémium kategóriában ismert érzést, az 1,6-os turbómotor elég dinamikus, de mindannyian arra jutottunk, hogy ha nekünk kéne valami teljesen valószínűtlen okból konfigurálnunk a magunk számára ezt az autót, akkor mindannyian inkább automata váltóval kérnénk. A fedélzeti rendszer viszont inkább legyen ez a jobbik, aminek Multimedia Navi Pro a neve és abban tér el a szerényen csak Multimedia néven futó másik csomagtól, hogy ennek egy hüvelykkel nagyobb a kijelzője és van benne - nahát - navi. És mielőtt erre sokan legyintenek, hogy hagyjatok békén a gyári navival, szögezzük le előre, hogy ez a navi jó. És akkor most jöjjenek a részletek a hajtás után.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Az Audi A7 Sportback fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a német gyártó legmodernebb, e-tronban is megtalálható fedélzeti rendszere, ami három kijelzőt is használ.

  • IAA 2019: Jól néz ki a tisztán elektromos Corsa

    Végre élőben is megnézhettük a nyár elején bemutatott újdonságot, amely egy töltéssel akár 330 kilométert is el tud menni.

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

Előzmények

  • OnStar ügyfélszolgálat, miben segíthetek?

    SIM-et kapnak az új Opelek, ami egy csomó új lehetőséget nyit meg. Ezeknek a neve OnStar, minden új Opel tulajdonos egy évig ingyen használhatja a szolgáltatást.

  • Az Opel Astra fedélzeti rendszere

    Az Opel tényleg sokféle lehetőséget kínál arra, hogy az okostelefonunkat összeköthessük az autónkkal. Azt hihetnénk, hogy ez triviális, de messze nem az.

Hirdetés