A hazai online kereskedők és a járvány

A vállalkozások hangsúlyozzák, hogy a legszigorúbb előírásokat alkalmazzák tevékenységük közben, hogy biztonságos legyen az e-kereskedelem. De kéréseik is vannak.

Igen szigorúan fogalmazott közleményt kaptunk ma: „A hazai online kereskedőket tömörítő Ecommerce Hungary iparági szövetség tájékoztatása szerint a magyar kormány Operatív Törzsének intézkedéseivel összhangban tagvállalatai, az Extreme Digital, az eMAG Magyarország, a Media Markt Magyarország, illetve a hazai csomagkézbesítést végző nagyobb futárcégek többségénél, így az MPL-nél, a GLS-nél, és a FoxPostnál olyan szigorú higiéniai és biztonsági intézkedéseket vezettek be logisztikai folyamataikban, amelyeknek köszönhetően a COVID-19 vírus terjedése alatt is képesek biztonságosan ellátni a lakosságot.”

A közlemény szerint a fent említett vállalatok koronavírussal kapcsolatban elrendelt legfontosabb intézkedései:

  • a raktárak dolgozói védőmaszkot és kesztyűt viselnek
  • a logisztikai központokban érintés nélküli hőmérőkkel ellenőrzik a dolgozók testhőmérsékletét
  • a futárokat kiképezték arra, hogy az esetleges fertőzést elkerülő módon adják át a rendeléseket
  • napi több alkalommal takarítják a raktárakat, különös tekintettel a közösségi terekre
  • napi több alkalommal takarítják a szállításhoz használt járművek raktereit
  • a raktárak munka-, és közösségi területein folyamatosan elérhető kézfertőtlenítő szer a munkatársak számára
  • a csomagautomaták belsejét minden feltöltés előtt fertőtlenítik, ahogy a kezelőszerveiket (pl. érintőképernyő) is
  • az online kereskedelem háttértevékenységét biztosító irodai alkalmazottak közül a legtöbben már otthonról dolgoznak

„A jelenlegi vészhelyzetben az internetes vásárlás számít a legbiztonságosabbnak a lakosság számára, mert azok az állampolgárok, akik online rendelik meg szükségleteiket, a lehető legkevesebb emberrel (gyakorlatilag csak a futárral) lépnek kapcsolatba ennek során, az internetes fizetés használatával pedig a jelen helyzetben kockázatos készpénzhasználatot is nélkülözni lehet” – mondta el Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke.

Az Ecommerce Hungary tagjai közt megtalálható e-kereskedők az elmúlt két hétben több mint egymillió rendelést szolgáltak ki, magyar háztartások százezreit látva el többek közt a koronavírus elleni védekezéshez szükséges tisztítószerekkel. Állításuk szerint tagvállalataik beszerzői jelenleg azon dolgoznak, hogy a hiánycikknek számító antibakteriális folyékony szappanból, illetve a megfelelő védettséget nyújtó FFP3-as osztályú légzésvédő maszkokból is újabb készleteket hozzanak be Magyarországra.

Annak érdekében, hogy a koronavírus-fertőzés egyre súlyosabb szakaszaiban is zökkenőmentes és biztonságos maradhasson a hazai internetes kereskedelem, a fenti online kereskedők az Operatív Törzstől a jelenleg hatályos jogszabályok minimális módosítását kérik. Egyrészt azt, hogy a helyzetre való tekintettel április 13-án, húsvét hétfőn, illetve hétvégi napokon is folytathassák online kiszállítási tevékenységüket, a fizikai üzletet is működtető online kereskedők számára pedig naponta 15 óra után is legyen lehetséges az interneten megrendelt és előzetesen ki is fizetett termékek átvétele.

Azóta történt

Előzmények