Digitális átállás: „gyors és gördülékeny”

Schanda Tamás szerint minden gyorsan, flottul zajlik.

Egyértelműen az elmúlt napok kritikáira is reagált a politikus, amikor azt mondta: „Minden gyorsan, flottul zajlik, a tanulók és az oktatók értesítése időben megtörtént, a szakképzési centrumok az iskolák vezetőivel közösen, határidőre elkészítették az eljárásrendet, és az operatív munkacsoportok is megalakultak.

Azt, hogy az átállás valóban megkezdődött, az is alátámasztja, hogy a tanügyi elektronikus rendszerben a korábbi időszakhoz képest jelentősen megnövekedett aktivitás tapasztalható ” - jelentette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára a Magyar Nemzetnek.

A pénteki lapszámban megjelent interjúban Schanda Tamás azt mondta, hogy a tárca felmérte a szakképző iskolák ellátottságát digitális eszközökkel. Már zajlik az igények összesítése, és rendkívüli beszerzésre kapnak lehetőséget azok az intézmények, amelyekben problémába ütközne a digitális oktatás. Ha szükséges, díjmentes kölcsönzéssel is biztosítják az otthoni tanulás és munkavégzés feltételeit – tette hozzá az államtitkár. Kiemelte, hogy az új szakképzési struktúra bevezetésének eredeti ütemterve a digitális munkarend mellett is tartható. Elmondta: nagy kihívást jelent az intézményeknek a tantermen kívüli, digitális munkarend megszervezése, ugyanakkor az eddigi tapasztalatok pozitívak: a diákok és az oktatók is igazodnak a rendkívüli helyzethez.

Schanda Tamás azt hangoztatta: a tanárok értik, hogy csak az érintkezések számának komoly csökkentésével lehet fékezni és időben széthúzni a vírus terjedését, ezért példás összefogással, a jó gyakorlatok megosztásával segítik egymás munkáját: „Értelemszerűen az informatikai képzést nyújtó iskolák állnak a legjobban”, de azoknak az intézményeknek, amelyeknél problémák merültek fel, rendkívüli eszközbeszerzésre nyílt lehetőségük – közölte a politikus. Jelezte, hogy dolgoznak a szakképzési tananyagtár kialakításán.

Az államtitkár a gyakorlati oktatással kapcsolatban arról beszélt, hogy lehetőség szerint szintén digitális munkarendben vagy egyéni felkészüléssel, projektfeladatokkal kell teljesíteni a tárgyakat. Az esedékes szintvizsgákat el kell ugyan halasztani, de a szakmai gyakorlat kezdetére szintvizsga nélkül is tanulószerződést köthetnek a diákok – fűzte hozzá.

Előzmények