Az USA után Európában terjeszkedik a vezető magyar big data cég

Közel 25 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2019-ben a budapesti székhelyű Starschema Kft., amely ezzel megközelítette a 4 milliárd forintos éves bevételi határt.

Magyarország legnagyobb üzleti intelligencia és big data szolgáltatója ezzel tavaly is tartani tudta azt a 20-30 százalékos növekedési ütemet, amely árbevételének alakulását jellemezte az elmúlt években – áll a vállalat közleményében.

Hirdetés

A Starschema megrendeléseinek túlnyomó része a tengerentúlról, főként Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkezik. A cég állandó ügyfelei között olyan nevek szerepelnek, mint a Facebook vagy a Disney, de ezen a listán található a világ vezető streamingszolgáltatója, a Netflix is.

Az USA-beli terjeszkedés támogatása érdekében a Starschema 2018 óta saját irodát üzemeltet Washingtonban. A főként amerikai alkalmazottakból álló csapat elsődleges feladatát a lokális marketing- és értékesítési tevékenység ellátása képezi, a fejlesztőmunka továbbra is Magyarországon zajlik. Az washingtoni iroda által leszerződött megrendelések volumene tavaly nyár óta emelkedik meredeken, a legnagyobb fogások között a Sony Music nevét érdemes kiemelni.

Érdekesség, hogy bár a cég amerikai ügyfelektől befolyó bevétele az előző évben is nőtt, a tengerentúli megrendelések aránya a korábbi 70-ről 60 százalékra csökkent. Ennek oka, hogy a Starschema 2019-ben több jelentős európai projektet is sikerrel zárt, így a kontinensről származó árbevételének hányada a teljes volument nézve 5-ről 15 százalékra emelkedett. Példaként az ENSZ világélelmezési szervezete, a római székhelyű World Food Programme-mal több éve zajló, közös munkát lehet említeni.

Csillag Péter, a Starschema alapító-tulajdonosa szerint a tavalyi üzleti eredmények egy közelgő stratégiaváltást vetítenek elő. „2020-ban tovább folytatjuk tervezett növekedési programunkat, amiben azonban az eddigiekhez képest lesz némi hangsúlyeltolódás. Az egyik fő pillért változatlanul a tengerentúli tevékenységünk képezi, de az év második felétől az Európai Unió területén is intenzív terjeszkedésbe kezdünk. Ennek érdekében az eddigi opportunista, egy-egy ügyfélre fókuszáló piacszerző stratégiáról a komplett régiókat, piaci szegmenseket célzó, tudatosabb üzletfejlesztésre váltunk át” – foglalta össze a terveket Csillag Péter.

Azóta történt

Előzmények