Irtják az idegesítő reklámokat a YouTube-on is

Az új szabályok csak a rövid videókra vonatkoznak, és a különösen zavaró megoldásokat szűrik ki velük.

A barátságosabb, a fogyasztókat kevésbé zavaró internetes hirdetések megvalósítása céljával létrejött iparági szövetség, a Coalition for Better Ads (CBA) tegnap bejelentette új szabványjavaslatait, melyek a nyolc percnél rövidebb videókra vonatkoznak.

Az érintett nagyvállalatok (pl. Google, Facebook, Microsoft, Reuters, The Washington Post stb.) által 2016-ban létrehozott szövetség friss lépésének három lényegi eleme van, melyekben nem kívánatos hirdetési típusokat határoznak meg, ezek tiltását javasolják a rövid, nyolc percnél nem hosszabb videótartalmaknál:

  • a videó indulása előtt betöltődő olyan hirdetések vagy hirdetéscsoportok, melyek 31 másodpercnél hosszabbak, és a felhasználó nem tudja átugrani őket az első öt másodperc lejátszása után
  • nem használhatóak a videótartalom lejátszása közben a tartalmat megszakító hirdetések
  • tiltják az olyan hirdetéseket, melyek a szöveges vagy képes reklámot a videólejátszó közepén nagy méretben jelenítik meg, letakarják a lejátszó felületének legalább harmadát – a maximális méret a látható videótartalom felületének legfeljebb 20 százaléka lehet

A CBA azért ezeket választotta ki most, mivel egy nagyszabású felmérés alapján azt találták, hogy az ilyen reklámok a felhasználók többségét kifejezetten zavarják.

A szövetség egyik alapítója, a Google a CBA közleményével párhuzamosan bejelentette, hogy a fenti három reklámtípust a Chrome böngészőben, a hirdetési platformjukon, valamint a YouTube videómegosztó szolgáltatásban egyaránt tiltani fogják 2020. augusztus 5-től kezdve. Ennek érdekében a rendszerekbe bekerülő hirdetéseket elemezni, vizsgálni fogják, hogy megfelelnek-e az előírásoknak – a következő hónapok átmeneti időszakában értesíteni fogják a készítőket és feltöltőket, ha ilyen hirdetéseket találnak. Ha a készítők nem alakítják át azokat, a Google blokkolni fogja a reklámjaikat.

Azóta történt

Előzmények