A Squadron 42-t is perbe fogja a Crytek, de csak később

Még a 2017-es esztendő végén írtunk arról, hogy a Crytek beperelte a Star Citizen fejlesztőjét. A konfliktus alapja az volt, hogy az eredeti egyezmény szerint a Cloud Imperium Games csak a CryEngine-t használhatja videojáték-motorként, és erre kötelező utalniuk a programban megjelenő logókkal, illetve jognyilatkozatokkal, valamint éves szinten biztosítaniuk kellett volna hibajavításokat és optimalizálásokat a CryEngine-höz.

Hirdetés

A fentieket a cég a Crytek véleménye szerint megszegte, amikor átálltak a Lumberyard videojáték-motorra, amit azóta Star Engine néven jegyeznek a programon belül. A Cloud Imperium Games ugyanakkor úgy gondolja, hogy a kereset tisztességtelen, és védeni fogják az érdekeiket.

Az ügy idén októberben került volna bíróság elé, de a Crytek most arra kérte a bírót, hogy a pert jogfenntartással utasítsa el. Ez lényegében lehetőséget ad a cégnek arra, hogy később újra benyújtsák a keresetet, valószínűleg akkor, amikor a Squadron 42 megjelenik. Ettől a ponttól kezdve már két címre is tudna mutatni a Crytek, amikor a Cloud Imperium Games, általuk jogtalannak vélt lépéseit kritizálják.

A Squadron 42 abból a szempontból fontos, hogy az eredeti szerződés szerint a Cloud Imperium Games csak a Star Citizenre kötötte meg a licencet. Ez akkor logikusnak tűnt, hiszen korábban ez egy játék készült, de időközben a Squadron 42 kivált a projektből, és önálló alkotásként érkezik, ami már két játék kiadását jelenti, ez pedig a Crytek szerint szintén sérti az eredeti licencszerződést, amely csak egy játékra szólt.