Az elmúlt hetekben többször is lehetett arról hallani, hogy a globális szinten tapasztalható félvezető-hiány is hozzájárul a sok termékkategóriában jelentkező készlethiányhoz.
2020 végén arról szóltak a jelentések, hogy bár eddig is maximumon ment a gyártás, 2021-ben még tovább bővítik a kapacitásokat. A jelek szerint ennek hatására még várni kell: a Ford például a Kentuckyban működő gyárát kénytelen volt leállítani az egyre súlyosbodó félvezető-hiány miatt.
A Ford a kiesést úgy oldja meg, hogy az idei évre tervezett 1 hetes leállást hozta előbbre. A Ford előtt a Nissan volt kénytelen egy japán gyárában csökkenteni a termelést, ahol a Note modellek készülnek.
Ezt megelőzően pedig a Volkswagen, a Fiat Chrysler és a Toyota egyaránt problémákat jelentettek a félvezetők elérhetősége kapcsán. A Fiat Chrysler ennek hatására kanadai és mexikói gyárakat is bezárt átmenetileg, a Volkswagen pedig változtatni kényszerült a gyártási stratégiáján.
Az autógyártók azért szenvedik meg ennyire a félvezetők hiányát, mert az utóbbi években egyre többet és többet használnak az autóikhoz. Szükség van ezekre például az infotainment és a vezetéssegítő rendszerekhez vagy a Bluetooth-kapcsolathoz. A kereslet itt is túlnőtt a kínálaton, a The Wall Street Journal úgynevezett "chipageddont" emleget az autóiparban.