Milliárdos bírság a Nintendo-kalózoknak

Nagyon komolyan megbüntettek egy céget, amely ingyenesen tett elérhetővé játékokat és emulátorokat, de járhattak volna rosszabbul is.

Hirdetés

Az amerikai Nintendo képviselet megelégelte, hogy egy cég olyan weboldalakat üzemeltet, amelyeken keresztül ingyenesen érhetőek el az egyébként legálisan pénzbe kerülő játékok, és az olyan emulátor szoftverek, amelyek ezek futtatására alkalmasak.


[+]

Egészen konkrétan a LoveROMs.com és a LoveRETRO.co nevű site-okról volt szó, amelyek havonta 17 millió látogatót vonzottak, és amelyeket egy arizonai pár működtetett. A Nintendo felvette a kapcsolatot a hatóságokkal, eljárás indult, most pedig ítélet született az ügyben. Ennek értelmében Jacob Mathiast és Cristian Mathiast 12,5 millió dolláros bírság megfizetésére kötelezték, ami nagyjából 3,5 milliárd forintnak megfelelő összeg. Még így is jól jártak egyébként, hiszen a Nintendo eredetileg minden játékért 150 000 dollárt, és minden jogtalanul felhasznált védjegyért 2 millió dollárt követelt, ami több, mint 100 millió dolláros büntetést jelentett volna.

Azóta történt

  • 1986. február 21.

    A Nintendo Japánban a Family Computer (Famicom) nevű konzoljának perifériájaként piacra dobja a Family Computer Disk System (Famicom Disk System, Disk System – FDS) nevű készüléket. A csak Japánban terjesztett FDS lehetővé tette a flopiról történő beolvasást, a játékokat ezek után lemezen adták ki. A kiegészítőből 2003-ig körülbelül négy és fél millió darabot adtak el.

  • 2001. március 21.

    A Nintendo piacra dobja Japánban a Game Boy Advance hordozható játékkonzolt. A gépből – amelyet 32 bites, 16,8 MHz-en működő ARM processzorral és 240x160 pixel felbontású, 32 768 szín megjelenítésére képes kijelzővel szereltek fel – 2009 végéig 81,5 millió darabot adtak el világszerte.

  • 1889. szeptember 23.

    Jamaucsi Fuszadzsiró megalapította a Nintendo nevű vállalkozást, mely egy kézzel készített kártya, az ún. hanafuda kártya gyártására és kereskedelmére jött létre. A növekedési területet kereső vállalat a 20. század közepétől több piaci szegmensben is kísérletezett. Végül 1975-ben megszerezték a Magnavox Odyssey játékkonzol kereskedelmi jogát Japánban, és innen már egyenes volt az út, mely a videojáték-piac egyik legnagyobbjává tette a Nintendót.

Előzmények