A Twitternek még ma is van kereskedelmi hatása

Habár a hajdan piacvezetőnek számító mikroblog-oldalnak, a Twitternek mára megkopott a nimbusza, még mindig jelenetős szereplő a reklámpiacon.

A közösségi oldal saját felmérése szerint – igen, ezt a helyén kell kezelni – a Twitter is egyike azoknak a platformoknak, melyeknél a véleménymegosztás kereskedelmi következményekkel is jár. Adataik szerint az európai felhasználók több mint háromnegyede (76%) szívesen osztja meg véleményét kedvenc témáiról ezen a platformon. Ez jóval magasabb arány, mint ami az általános internetezők körében megfigyelhető (69%). A kutatás több aspektusban vizsgálta a vélemény-kérés és vélemény-adás tendenciáit. Kiderült: a twitterezők 64%-ától kérnek családtagok és barátok rendszeresen tanácsot vásárlásaik előtt, míg a tágan vett netezők esetében ez 53%.

Hirdetés

A közösségimédia-portál felhasználói jellemzően aktívak a márkákhoz köthető véleménynyilvánításokban is: 66%-uk rendszeresen közli véleményét, 78%-uk pedig rendszeresen követi mások véleményét az egyes brandekről és szolgáltatásaikról.

Az influenszer az új varázsszó

Megállapítják: megfelelő stratégiával a Twitteren a márkák gyorsan és hatékonyan el tudják érni a véleményvezéreket, hogy maguk mellé állítsák őket. Ez annak köszönhető, hogy a felhasználók gyakran a Twittert használják, ha követni akarják a közélettel, a sporttal, vagy a trendekkel kapcsolatos legfrissebb történéseket. Ez a leginkább „valós idejű” platform az interneten; ahol a „felfedező gondolkodásmód” a jellemző.

Az európai Twitter-userek nagyobb arányban keresnek újdonságokat az átlagos internetezőknél (79% vs. 73%), nyitottabbak az új hírekre (75% vs. 70%), valamint arra is, hogy elsőként próbáljanak ki új dolgokat (58% vs. 44%).

A kutatás szerint az európai twitterezők kifejezetten vonzó célcsoport többféle márkaszempont miatt is: nagyobb hányaduk (55% vs. 46%) hajlandó magasabb árat fizetni minőségibb termékre, mint egy átlagos internetező, főként, ha az egy kedvelt márkához tartozik (52% vs. 43%). A twitterezőkre nagyobb márkahűség is jellemző: ha egy brand elnyeri a felhasználók bizalmát, a twitterezők nagyobb arányban vesznek részt különböző hűségprogramokban is (53% vs. 44%).

A fenti adatok egy átfogó európai felmérés részei, melyet a Twitter a Kantar Mediával közösen vizsgált 10 500 internetező, köztük 4 800 twitterező részvételével.

Azóta történt

Előzmények