A britek fele nézeget felnőtt témájú oldalakat

A brit médiahatóság szerint 2020-ban a brit lakosság felnőtt részének nagyjából fele nézegetett felnőtt témájú oldalakat és appokat.

Az Ofcom 2020-as évet vizsgáló jelentéséből kiderült, hogy a brit felnőttek körülbelül fele nézegetett tavaly felnőtt témájú weboldalakat vagy appokat.

Ez nagyjából 26 millió főt jelentett, ennek a csoportnak a harmada pedig az online ágazat legnépszerűbb oldalát látogatta.

A brit médiahatóság azért méri a felnőtt tartalmak fogyasztását, mert már kötelessége a helyi videomegosztó platformokat szabályozni. Az online szokásokról végzett felmérése szerint pedig az internethasználat nőtt a világjárvány alatt: ennek oka, hogy munkára, oktatásra, közösségi életre, szórakozásra és vásárlásra is többet használták az emberek.

Egy brit átlagosan napi 3 óra 37 percet nézegeti az okostelefonja, táblagépe és számítógépe kijelzőjét. Ez a szám Németországban és Franciaországban állítólag egy órával, Spanyolországban 30 perccel alacsonyabb.

Ezen felül további 1 óra 21 percet töltöttek a britek streamingszolgáltatások (például Netflix)  nézegetésével. A felnőtt brit internetezők 97 százaléka, tehát majdnem mindenki használta a közösségi videós oldalakat és appokat. Sőt, a 3-4 évesek 93 százalékáról is elmondható ugyanez. A legtöbbet az ilyen platformok előtt a fiatal felnőttek töltöttek: a 18 – 24 évesek napi 1 óra 16 percet YouTube-oztak, az érték magasabb, mint 2019-ben.

Az Ofcom szerint a legnagyobb mértékben a TikTok használata és felhasználói tábora ugrott meg a járvány alatt. A brit felhasználók száma 2019. szeptemberében még 3 millió volt, idén márciusban már 14 millió. A 18 – 24 évesek pedig már több mint kétszer annyi időt töltenek a platformon, mint korábban.

Azóta történt

Előzmények