A kínai tulajdonban lévő TikTok egy hónapot kapott, hogy reagáljon az EU fogyasztóvédelmi csoportjai által tett panaszokra.
A panaszok szerint a TikTok megszegte az európai, fogyasztókat védő törvényeket, ezen felül pedig nem tudta megvédeni a gyerekeket a rejtett hirdetésektől és a nem nekik való tartalmaktól.
A ByteDance tulajdonában lévő TikTok világszerte nagyon népszerű lett az utóbbi időben, főleg a fiatalok körében. Sok olyan eset kapcsolódott azonban a platformhoz, amelyek miatt biztonsági és magánszférát érintő aggályok merültek fel.
Az Európai Bizottság a napokban formális párbeszédet kezdeményezett a TikTokkal és a fogyasztóvédelmi csoportokkal, hogy kivizsgálja a vállalat üzleti irányelveit és gyakorlatait.
Didier Reynders igazságügyekért felelős uniós biztos szerint a világjárvány hozta nagyobb digitalizáció új kockázatokat teremtett, főleg a sérülékeny fogyasztók körében. Hozzátette, hogy az EU-ban tilos a gyerekeket és a fiatalkorúakat célzott reklámokkal bombázni, például bannerekkel a videókban.
A TikTok mögött álló cég azt mondja, már tettek lépéseket a fiatalok védelme érdekében – a megbeszéléseket pedig az ír és a svéd fogyasztóvédelem vezeti.