Hamarosan a Blue Origin is árul jegyet az űrturistáknak

Május 5-én derülnek ki a részletek, a Jeff Bezos-féle Blue Origin a New Shepard rakétájával viszi majd fel az űrturistákat.

Jeff Bezos és a Blue Origin nem szeretnének lemaradni a privát űrvállalatok versenyében, ezért a múlt hét végén közzétettek egy videót, amely szerint hamarosan értékesítik az első jegyeket űrturisták számára.

Az űrturistákat a Blue Origin a New Shepard rakétájával viszi majd fel, egyszerre maximum 6 embert. A jegyárakról nem esett szó, de május 5-ére további részleteket ígért a vállalat a weboldalán feliratkozó érdeklődőknek.

A bejelentésről szóló videóban maga Bezos is feltűnik, ahogy egy tesztrepülés után a New Shapard kapszulájához igyekszik egy Rivian R1T elektromos pickuppal.

A kapszula az eddigi tesztek során több mint 100 kilométeres magasságba emelkedett, és sok nagy ablakot kapott a jó kilátás érdekében. 10 percet töltenek az utasok nullgravitációban, mielőtt visszatérnek a Földre. A gyorsítórakéta függőlegesen emelkedik, majd elválik, és landol egy közeli betonpályán. A kapszula visszatérését ejtőernyők segítik a sivatagban.

A Blue Origin az űrturizmusban többek között a Sir Richard Branson-féle Virgin Galactic ellen küzd majd. Utóbbi nagyjából 600 embernek adott már el jegyet, darabját 200 – 250 ezer dollárért (a jövőben jelentős áremelések várhatóak). A Virgin Galactic vezetése arra számít, hogy a következő évtizedben akkora lesz az érdeklődés az űrturizmus iránt, hogy nem tudják majd kielégíteni a keresletet.

Azóta történt

Előzmények