Az MTI-nek szombaton átadott közlemény szerint a berendezés növeli a járművek biztonságát, segít megelőzni a baleseteket, és akár olyan mozgásokat is lehetővé tesz, amelyeket eddig nem lehetett megvalósítani.
A BME kutatói évek óta keresik a megoldást a járművek autonóm irányítására az úgynevezett stabilitási határon túl, amikor a járművet a vezető már nem tudja irányítani. A berendezéssel együtt létrehoztak egy olyan algoritmust is, amely a ma ismert megoldásoknál hatékonyabban irányítja a vészhelyzetbe kerülő autókat – tették hozzá.
A közlemény szerint a kutatócsoport eredményei az autonóm járműfejlesztés leginnovatívabb technológiai újításaival is felveszik a versenyt. A szabadalmi eljárás során a Ford és Toyota legfrissebb fejlesztéseivel vetették össze a műegyetemi kutatók berendezését. A BME tudomása szerint a világon mindössze három egyetem alkotott meg vészhelyzetben vezető nélküli manőverezésre alkalmas járművet: a Standford University, a Massachusetts Institute of Technology (MIT) és a BME.
A szabadalmi bejelentést már le is zárták, a berendezést az autóipari beszállítók széles körén túl az önvezető autókat gyártói vagy akár az autósport is hasznosíthatja – közölték.
A BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar (KJK) Gépjárműtechnológia Tanszékének tanszékvezetője a bejelentéshez hozzáfűzte, hogy az önvezető autók technológiai újításai világszerte forradalmasíthatják a közlekedést. Szalay Zsolt a közlemény szerint úgy véli, hogy néhány éven belül megjelenhetnek az utakon az emberi beavatkozás nélkül manőverező járművek.