A napokban nagy meglepetést okozott, hogy a világ nagy részén rengeteg közismert weboldal és szolgáltatás leállt, nem volt elérhető, gyakorlatilag az internet egy jelentős része megbénult.
A komoly globális internetleállásért felelőssé tett Fastly végül közölte: a leállásokat egy szoftverhiba idézte elő, ami azután okozott gondokat, hogy az egyik ügyfelük módosította a beállításait.
A szakértők szerint aggasztó, hogy az internet működése néhány nagy, infrastruktúrával foglalkozó cégtől függ. A Fastly problémája miatt nem volt elérhető például az Amazon oldala, a The Guardian, a The New York Times, a brit kormányzati oldalak és a Reddit sem. A Fastly szerint a kiesés súlyos és szerteágazó volt, sajnálják az ügyfeleiket és azokat is, akik azoktól függnek.
A Fastly világszerte üzemeltet szervercsoportokat, ezeket stratégiailag helyezték el, hogy az ügyfeleik könnyedén költöztethessék és tárolhassák az adatokat, a felhasználókhoz közel.
A cég azt ígérte, kivizsgálják az esetet, amire egyébként számítani kellett volna. Az ígéretek szerint válasszal szolgálnak majd, hogy miért nem tudták a tesztelések során felderíteni a szoftverhibát.
Amint a szoftverhiba hatásai megjelentek, a Fastly teljes hálózatának 85 százaléka hibákat jelzett. A kiesést egy percen belül érzékelték, és 49 percen belül a hálózat 95 százaléka újra működött – áll a cég tájékoztatójában.