Az Amazon Just Walk Out pénztármentes technológiája egy ideje már létezik, most először alkalmazzák azonban teljes méretű élelmiszerboltban.
Ezúttal egy több mint 2300 négyzetméteres Amazon Fresh áruházában alkalmazzák a technológiát, ami a szakértők szerint nagy mérföldkő az Amazon számára. Ez a 14. Fresh áruház Amerikában, ennek Bellevue ad otthont.
Tavaly még arról pletykáltak, hogy a Just Walk Out nem alkalmas nagyobb áruházakhoz, de az Amazon tartotta a véleményét: a kamerák és a nyomásérzékeny polcok automatikusan tudják érzékelni, ki mit tett a kosarába, és bármekkora áruházban működik a rendszer. Az Amazon a rendszertől könnyebb és gyorsabb vásárlást remél, de várják a visszajelzéseket is.
Az Amazon szerint az új áruházban opcionális lesz a Just Walk Out használata, ilyenkor az üzletbe az Amazon appból kell egy QR-kódot beszkennelni belépéskor, vagy behelyezni egy bankkártyát, beszkennelni a vásárló tenyerét. Távozáskor a rendszer automatikusan kiszámlázza a virtuális kosárban lévő termékeket, a nyugtát digitálisan küldik el.
Azt nem lehet tudni, hogy a meglévő üzletekbe is telepítik-e a technológiát, de a mostaniban még nem lesznek Dash bevásárlókocsik. A Just Walk Out kisebb üzletekben már Nagy-Britanniában is megjelent, Amerikában pedig külsős partnereknek is elérhetővé teszik.