Ennyit keresett a dogecoin-kereskedőkön legutóbb a Robinhood

Az első negyedévben 30 millió dollárt nyert a Robinhood azon, hogy az ügyfelei dogecoinnal kereskedtek. A cég IPO-ja előtt aztán kilőhetett az összeg.

Bár a részletekre még várni kell, de tőzsdére megy a Robinhood, az ehhez szükséges dokumentumokat pedig a múlt héten benyújtotta. A szakértők ebből több érdekességet is kiderítettek.

Például azt, hogy 2021 első negyedéve során a Robinhood nagyjából 30 millió dollárt generált pusztán abból, hogy az ügyfelei dogecoinnal kereskedtek. Ez a cég teljes kripto-árbevételének 34 százaléka.

A becslések szerint ez az összeg a második negyedévben az egekbe emelkedett, ugyanis a viccnek indult kriptopénz árfolyama is több mint 1375 százalékos növekedést produkált.

Mivel a Robinhood egyetlen kriptopénz kereskedése révén jelentős összeget szerzett, a dogecoint kockázati faktorként tüntette fel az IPO-s dokumentumban. A tájékoztató szerint amennyiben a dogecoin-tranzakciók iránti igény visszaesik, és nem lesz másik sláger-kriptopénz a platformon, akkor ez a céget, annak pénzügyi kondícióit és a működés eredményét is érintheti.

Egyelőre ezt a kockázatot nem érzik majd a befektetők, hiszen a CoinMarketCap adatai alapján a második negyedévben a dogecoin kumulatív napi kereskedési volumene 258 százalékkal nőtt. Az első negyedévben ez 243 milliárd dollár volt egyébként, vagyis napi szinten 2,7 milliárd dollárnyi dogecoin cserélt gazdát, pedig az árfolyam március végén csak 0,05 dollár volt. A második negyedévre a kumulatív kereskedési volumen 866 milliárd dollárra nőtt, ami napi 9,5 milliárd dolláros dogecoin-kereskedést jelent. A csúcsot május 8-án, 0,74 dolláron érte el a kriptovaluta.

Ez azt jelenti, hogy a második negyedévben több mint 100 millió dollárnyi bevételt is szerezhetett a Robinhood pusztán ebből az ügyfélaktivitásból. Utána azonban meredek visszaesés jöhet, hiszen a dogecoin átlagos napi kereskedési volumene 5,8 milliárdra csökkent vissza.

A szakértők szerint a kockázatot jelzi ilyen téren az is, hogy a dogecoin körülbelül 80 százalékos visszaesése után már Elon Musk tweetjei sem igazán hatnak az árfolyamra (egyes szakértők szerint a befektetők már nem figyelnek rá, mert rájöttek, hogy egyetlen ember tweetjei nem lehetnek döntést befolyásoló tényezők, és nem hozhatnak döntéseket minimális vagy nulla kutatással).

Azóta történt

Előzmények