Az európaiak előszeretettel adják el az adataikat némi online árkedvezményért

A Kaspersky legújabb kutatása szerint ötből négy európai fogyasztó szívesen átadja a személyes adatait, ha ezért cserébe érezhető kedvezményt kap az online vásárlások folyamán.

Az idei évben a szokásosnál is jobban felpörgött az online kereskedelem, ez részben a világjárvány hatásainak is köszönhető. A Kaspersky friss jelentése szerint ezzel párhuzamosan a fogyasztók elkezdtek kockáztatni annak reményében, hogy online árkedvezményeket kapjanak.

Hirdetés

A szakemberek szerint főleg az ünnepi bevásárlások alatt szeretnének az emberek spórolni, és az árkedvezményekért cserébe a vásárlók 84 százaléka hajlandó megadni a személyes adatait, köztük az e-mail-címét és telefonszámát, ha ezért érezhető árengedményt kap.

Amellett, hogy a fogyasztók költekezni akarnak, spórolni is szeretnének, ezért pedig hajlandóak kockázatot is vállalni. Erről persze nem feltétlen tudnak: a Kaspersky jelentése azt mondja, hogy a vásárlók mindössze 25 százaléka van tisztában azzal, hogy a nagy akciók időszakában még több az átverés és az adathalászat – ezek az emberek nem is vállalnak rizikót árengedményekért cserébe.

Megállapítják, hogy csak 33 százalék nem hajlandó megvenni egy jó árú terméket, ha azt illegálisnak kinéző oldalon találja meg, és csak 29 százalék van saját bevallása szerint tisztában azzal, hogy az ismeretlen márkák és hatalmas árengedmények sokszor biztonsági kockázatot is jelentenek. A felmérés szerint azonban pont a fekete péntek és az ünnepi szezon az az időszak, amikor a csalók a szokásosan erősnél is aktívabbak, és kihasználják a kevésbé tapasztalt embereket.

A Kaspersky azt tanácsolja, legyen mindenki nagyon körültekintő online vásárláskor, ne adjon meg mindenféle személyes adatot magáról, mert lehet, hogy az egész akció csak azok kicsalásáról szól. A szakemberek szerint fontos meggyőződni az ajánlatok hitelességéről, kerülni minden olyan akciót, ami túl szép, hogy igaz legyen.

A biztonsági kutatók úgy gondolják, fontos, hogy csak legális online áruházakban vásároljanak az emberek, a webcímeket inkább gépelni érdemes, mint mindenféle linkre rákattintani. A vásárlást csak biztonságos fizetési móddal érdemes bonyolítani, a használt készülékek szoftvereit és rendszerét pedig naprakészen kell tartani. Egy jelszót pedig nem szabad több eltérő helyen is felhasználni.

Azóta történt

Előzmények