Fizetne a vásárolt termékektől megsérült embereknek az Amazon

A felelősségét továbbra sem ismeri el az Amazon, fizetne azonban azoknak, akik a platformján keresztül értékesített termékektől szenvedtek el sérüléseket.

Az Amazon közleménye szerint a cég fizetne azoknak a vásárlóknak, akik az amerikai platformján keresztül forgalmazott, hibás termékek miatt szenvedtek el sérüléseket vagy tulajdonukban kárt.

Az elmúlt években sorozatosak voltak az ilyen ügyekből fakadó perek az Amazon ellen, a felperesek szerint az Amazonnak kellene felelnie a platformján eladott rossz termékekért (gyakran említenek például egy Pennsylvaniában élő nőt, aki 2016-ban az Amazont hibáztatta egy kereskedő visszahúzható kutyapórázának hibája miatt, amely elszakadásakor vakságot okozó szemsérülést okozott az illetőnél).

Az Amazon fenntartja azon álláspontját, hogy a termékekért a konkrét eladók felelősek, a legtöbb amerikai bíróság eddig támogatta ezt az álláspontot.

A mostani változtatások keretében szeptember 1-től az Amazon a hiteles panaszosok számára maximum 1000 dollárt fizet, ami a cég szerint a platformon előforduló esetek több mint 80 százalékában téríti majd a károkat. Az eladóknak ebből nem kell részt vállalniuk, de ha nem nyújtanak a vevőknek segítséget, az Amazon közbeléphet a jövőben.

Előzmények