Az amerikai NortonLifeLock kiberbiztonsági vállalat nagyjából 8,6 milliárd dollárért (készpénz és részvények) felvásárolja az Avast Plc-t.
Az egyesülés után piacvezetővé szeretne válni az új óriás a fogyasztói biztonsági szoftverek piacán. Az egyesülésről már a múlt hónapban szó esett, most azt is elárulták, hogy több mint 500 millió ügyfelet szolgálnak majd ki.
Vincent Pilette, a NortonLifeLock szerint ők a személyazonosság, az Avast a magánszféra védelmében kifejezetten erősek.
A Prágában alapított Avast a freemium modell egyik úttörőjének számított, 435 millió aktív felhasználójából 16,5 millió volt fizetős ügyfél 2020 végén. A NortonLifeLock korábban Symantec néven futott, de átnevezték, miután 2019-ben a Broadcom megvette az üzleti ágaztot.
Pilette szerint a freemium és a prémium megoldások egymás mellett létezhetnek a jövőben, az előbbi oktatja majd a fogyasztókat a biztonság értékéről, és igényt teremt a haladóbb termékekre.
Az új óriás közel 5000 dolgozójából a 9-12 hónapot igénybe vevő üzlet lezárását követően nagyjából 1000-et elbocsájtanak 2 éven belül, ez évi 280 millió dolláros megtakarítást eredményezhet.
Az új, közös vállalat főhadiszállásai Prágában és Tempe városában (Arizona államban) működnek majd.