A Google kiterjedt intézkedéssorozattal védené a 18 év alattiakat

Többek között blokkolja a célzott hirdetéseket a 18 év alatti felhasználóknál az óriásvállalat, de a helyelőzményeket is kikapcsolja náluk.

A Google úgy döntött, hogy számos változtatással és intézkedéssel megpróbálja hatékonyabban megvédeni a 18 év alattiakat.

Hirdetés

A jövőben a Google blokkolja például a célzott hirdetéseket a 18 év alattiaknál, így őket sem életkor, sem nem vagy érdeklődési kör alapján nem lehet testre szabott reklámokkal bombázni. A 18 év alattiaknál globálisan kikapcsolják a helyelőzményeket is, amelyek a földrajzi helyadatok követését jelentik. A jövőben tovább bővítik az életkorérzékeny reklámkategóriák sorát, amelyeket blokkolnak majd 18 év alatt. Bekapcsolják továbbá az érintetteknél a biztonságos keresési szűrőket is.

Egy új irányelv alapján a 18 év alattiak és szüleik kérhetik a fiatalok fotóinak eltávolítását a Google képkereső találatai közül.

A Google szerint sok ország vezetett be új szabályozásokat a gyermekek védelme területén, a Google pedig együttműködik ezekkel, továbbá keresi a megoldást konzisztens termékélmény és beállítások fejlesztésére, a gyerekekre és fiatalokra globális tekintettel.

A fiatalok weben való védelme Amerikában és az EU-ban is egyre nagyobb figyelmet kap, sokat támadták például a Facebookot, amiért gyerekeknek szánt Instagramot akart piacra dobni. A 18 év alattiak reklámkövetésén ugyan változtatott a Facebook, de továbbra is lehetővé teszi azt.

A YouTube a következő hetekben változtat egy alapbeállításon, így a 13 és 17 év közöttiek tartalmait alapból csak ők maguk, illetve a választott emberek láthatják (ez megváltoztatható persze). A YouTube Kids appból pedig törölnek minden túlságosan kereskedelminek vélt tartalmat (mindent, ami termékekre, azok csomagolására vagy pénzköltésre koncentrál).

Azóta történt

Előzmények