Kutyabaráttá vált a Telenor üzleteinek többsége

A boltok közel háromnegyedét kutyabaráttá alakította a szolgáltató, a kutyabarát üzleteket matrica jelöli, a négylábúaknak a boltokban vizes tálkát és szőnyeget helyeznek ki.

A vállalat közleményben jelezte, hogy augusztus 17-től 98 Telenor üzletet alakítanak át kutyabaráttá, ami azt jelenti, hogy akik szeretnék, már négylábú kedvenceiket is magukkal vihetik a boltokba.

A folyamat részeként minden olyan üzletet, amelyet a helyi előírások nem szabályoznak másképp – például bevásárlóközpontok esetében –, kutyabaráttá minősítenek, így országszerte az üzletek közel háromnegyede nyitja ki kapuit a négylábúak előtt. Az állatbarát shopok kétharmada vidéki városokban található: ez amiatt is hiánypótló, írják, mert a Kutyabarát.hu adatbázisa alapján a legtöbb kutyabarát üzlet a fővárosban érhető el, vidéken azonban – ott is főleg a megyeszékhelyeken – csupán egy-egy ilyen bolttal találkozhatunk.

A vállalat kezdeményezése amellett, hogy megkönnyíti az állattartók mindennapjait, egyúttal akár életet is menthet. „Sajnos még mindig kevesen tudják, de nem szabad a kutyát kikötni közterületen, mert akár balesetet is okozhat – például megrémülhet vagy elszökhet. Emellett autóba sem szabad bezárni, akár még 5 percre sem, mert a felmelegedés rövid távon is életveszélyes lehet. Örömmel látjuk, hogy már egyre több állatbarát üzlet van az országban, amelyek egyfelől ösztönzik a vásárlókat, hogy ne hagyják egyedül a kutyákat, másrészt praktikussági szempontból is fontos lehet, hiszen akár egy sétáltatás közben is elintézhetjük a mindennapos teendőket” – mondta dr. Sziládi-Kovács Hajnalka, az első hazai kutyabarát helyeket közvetítő és népszerűsítő portál, a Kutyabarát.hu alapítója.

Kutyaetikett” – így vásároljunk a kutyánkkal

A biztonságos közös vásárlásnak kötelező része a „kutyaetikett”, azaz a felelős magatartás az állat és a gazda esetében is. „A kutyabarát üzletekben elengedhetetlen, hogy betartsunk két alapvető szabályt: használjunk pórázt és csak jól szocializált állatot vigyünk be a vendégtérbe. Épp ezért lényeges, hogy ne egy üzletben vagy vendéglátóhelyen próbáljuk ki először, miként viselkedik a kutyánk ilyen szituációkban, hanem előbb vigyük kutyaiskolába, közösségbe. Ne felejtsük el, hogy minden esetben a gazda felelősségének tekinthető az állat viselkedése, és ez alapján ítélik meg sokszor a kutyás közösséget is” – tette hozzá dr. Sziládi-Kovács Hajnalka.

A Telenor már korábban is hozott hasonló intézkedést: „2018-ban az országban az elsők között lett kutyabarát iroda a törökbálinti székházunk, emellett több alkalommal is támogattuk SIM kártyával az árva és sérült kutyák gyógyítását, örökbefogadási esélyeinek növelését segítő Vigyél Haza Alapítvány munkáját” – mondta el Dolezsai Gergely, a Telenor márka-és marketingkommunikációs igazgatója.

A kisállatok számára valamennyi boltba vizes tálkákat és szőnyegeket helyeznek ki. A kutyabarát üzleteket kirakatmatricával jelölte meg a vállalat, illetve a Telenor oldalán tájékozódhatnak az érdeklődők arról, mely üzleteket lehet kutyával – vagy akár macskával – együtt látogatni. Ugyanitt érhető el a Vigyél Haza Alapítvány szakmai támogatásával, a kisállattal érkezők számára készült „házirend”.

Azóta történt

Előzmények