A Canalys elemzőcég jelentése szerint Nyugat-Európában jelentős mértékben lelassult a PC-piac növekedése, amely ezúttal csak 3 százalékos volt.
Bár a tavaly második negyedévben mért 39 százalékos ugráshoz képest ez csekély, a kereslet még így is igen magas, és az elemzők szerint a növekedés sokkal nagyobb lett volna éves szinten, ha nem lenne a chiphiány.
Az idei második negyedévben Nyugat-Európában 15 millió PC-t adtak el. Ennek 27 százalékát a Lenovo, 24 százalékát a HP, 14 százalékát a Dell, 10 százalékát az Acer, 9 százalékát pedig az Apple gyártotta.
Az utóbbi három negyedév során a nyugat-európai piacot a Lenovo uralta, állítólag többek között azért, mert a globális vezető szerepének hála jobb alkupozícióban van a beszállítókkal szemben, így a rendeléseket hamarabb tudja teljesíteni.