Újra leállásokra kényszerült a Daimler

A termelés korlátozása érinti a kecskeméti Mercedes-gyárat is.

Alig hogy újraindították Kecskeméten a Mercedes üzemét – idén már háromszor álltak le –, pénteken már érkezett is a hír Németországból: a félvezetős áramkörök hiánya miatt a vállalatvezetés újabb leállításokat rendelt el az augusztus 30-án kezdődő héttől fogva.

A termelő munka teljesen leáll a rastatti, a brémai, valamint a kecskeméti gyárban, és részlegesen leáll a sindelfingeni üzem is.

Azt, hogy pontosan hány dolgozót érint a szünet, pontosan még nem tudni: Brémában több mint 12 ezer, Rastattban kb. 6500, Kecskeméten nagyjából 4700, Sindelfingenben pedig mintegy 25 ezer ember dolgozik – Brémában a C-osztályt és a GLC SUV-t, Kecskeméten a B-osztályt, Rastattban az A-osztályt, Sindenfingenben pedig az S-osztály sedant, az E-osztályt, valamint a teljesen elektromos EQS-t gyártják.

A chipválság miatt gyakorlatilag az egész iparág szakadozottan működik, pl. a Toyota is korlátozta már a termelést, a Volkswagen is a múlt héten jelentette be, hogy szeptembertől meghosszabbítják három német gyárukban a leállást, illetve a csökkentett kapacitással folyó gyártást, a Volvo is leállítja mától egy hétre a gothenburgi gyárát, a Ford pedig már a múlt héten megtette ezt Kölnben.

 

Azóta történt

Előzmények