Egyre többen akarnak később és részletekben fizetni a vásárlásaikért

Valósággal kilőtt a tőzsdén az Affirm, miután megállapodott az Amazonnal a BNPL-szolgáltatása elérhetővé tételéről.

Az utóbbi hónapokban elképesztő mértékben emelkedik a BNPL típusú szolgáltatások népszerűsége, és a mögöttük álló cégek piaci értéke.

A BNPL modellben a vásárló azonnal megveheti a kiszemelt termékeket, fizetnie azonban csak később kell azokért, több részletben, nem ritkán alacsony vagy akár nulla kamattal.

Miután az Affirm Holdings megállapodott az Amazonnal, hogy utóbbi ügyfelei használatba vehetik az Affirm BNPL-szolgáltatását, a vállalat tőzsdei árfolyama 43 százalékkal ugrott meg, és azóta is emelkedik.

A BNPL-szolgáltatók a hitelkártyára szeretnének alternatívát jelenteni, népszerűségük pedig a világjárvány óta kilőtt. Az ausztrál Afterpayt gyorsan meg is vette a Square 29 milliárd dollárért, és már júliusban kiderült, hogy maga az Apple is belépne a Goldman Sachs segítségével erre a piacra.

Az Affirm szolgáltatása az Amazon ügyfelei számára szélesebb körben is elérhetővé válik a következő hónapokban. A cég az egyik legnagyobb lett a BNPL-piacon, az Amazonon kívül fő partnere az Adidas, a Shopify és a Walmart.

Azóta történt

Előzmények