Gyorsan zuhanhat a Zoom népszerűsége

Remek negyedévről számolt be a Zoom, de a jövőre nézve a vártnál gyorsabban csökkenő kereslettel számolnak.

A Zoom Video Communicatios Inc. az első olyan negyedévéről adott ki jelentést, amely során már dollármilliárdos árbevételt értek el. A harmadik negyedévük konkrétan 1,015-1,02 milliárd dollárt hozhat.

Hirdetés

A cég ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a videokonferenciás szolgáltatásai iránti kereslet a vártnál jóval gyorsabban csökken, ez pedig alaposan lehúzta a részvényárfolyamot a tőzsdén.

Éves összehasonlításban a növekedés most egyébként 31,2 százalék volt, vagyis messze nem olyan hatalmas, mint a világjárvány kellős közepén, amikor a figyelem középpontjába került a Zoom a távmunka, távoktatás kapcsán.

Kelly Steckelberg pénzügyi igazgató szerint számítottak az év vége felé a lassulásra, de az hamarabb és erősebben történik, mint gondolták. Gondot jelentenek továbbá a rivális platformok is, mint a Cisco Webex vagy a Microsoft Teams, amelyek mindent megtesznek, hogy megnyerjék az ügyfeleket. A Zoom főleg a kisebb munkaerőlétszámmal operáló cégek esetében számít bevétel-visszaesésre, alapvetően a KKV-szektorban.

Elemzők szerint a Zoom agresszív költekezéssel és terjeszkedéssel, valamint a cégeknek szánt felhős hívási termékkel (Zoom Phone) tudna előre menekülni ebből a helyzetből.

Azóta történt

Előzmények