Eladta Honor üzletágát a Huawei a márka túlélése érdekében

Így kivonták a Honort az anyacégre vonatkozó amerikai szankciók hatálya alól.

A keddi közlemény szerint a Honort a Shenzhen Zhixin New Information Technology nevű, a Huawei székhelyének otthont adó Sencsen város kormányzatának tulajdonában álló vállalat viszonteladókkal közösen alakított konzorciuma vásárolta meg.

Hirdetés

Az adásvétel lezárultát követően a Huawei nem rendelkezik majd az új Honor cég egyetlen részvényével sem, és nem fog részt venni az üzlet további működtetésében, illetve a cég döntéshozásában - húzták alá a közleményben.

"A Huawei fogyasztói ágazatára az elmúlt időszakban rendkívüli nyomás nehezedett" - fogalmaznak, a problémát a "mobiltelefonok üzletágában szükséges technikai elemek tartós elérhetetlenségének" tulajdonítva. Az Egyesült Államok májusban tovább szigorította a Huawei-jel szembeni korlátozásokat, ellehetetlenítve a kínai vállalat számára az amerikai szoftverek és technológiák beszerzését. A Huawei szerint az eladás segíteni fog a Honor viszonteladóinak és beszállítóinak abban, hogy "túljussanak ezen a nehéz időszakon".

A 2013-ban alapított Honor az eladások tekintetében mára a világ egyik legnagyobb mobiltelefon márkájává nőtte ki magát, évente mintegy 70 millió készüléket értékesítve. Az Honor üzletág az elmúlt öt év során több mint 10 milliárd dollárnyi bevételt termelt a Huawei számára. Az eladásra vonatkozóan azonban nem közöltek pénzügyi részleteket.

A vállalat az amerikai korlátozások bevezetése óta ugyan azon fáradozik, hogy kiváltsa a készülékei gyártásához használt amerikai termékeket, ám a problémák súlyosságára utal, hogy Richard Yu, a vállalat fogyasztói ágazatának elnöke augusztusban közölte: hamarosan kifogynak az okostelefonok gyártásához használt chipekből.

Előzmények