Hirdetés

6 dolog, ami miatt a Call of Duty: Modern Warfare más lesz, mint a többi

|

Az Infinity Ward a legutóbb csúnyán bebukott, de nem azért, mert rossz játékot csinált. A srácok most megpróbálják megmutatni, hogy ők tudják csak igazán, milyen a jó CoD.

Hirdetés

Én még a rosszabbnak tűnő CoD-okhoz is úgy állok hozzá, hogy egy esélyt megérdemelnek, de a Call of Duty: Modern Warfare egyelőre kimondottan jónak ígérkezik. Az utóbbi évek egyik legjobb CoD-ja volt az Infinite Warfare, amiben végre egy épkézláb sztori, egy szórakoztató és stílusos zombis mód, és egy finomra csiszolt multi kapott helyet, amiben a pályák sokkal jobbak lettek, sokkal inkább a dinamikus-szaladgálós játékmenethez voltak igazítva, mint a Black Ops 3-ban. Kár, hogy a játékosok egy része már az első trailer után eltemette, és nem is adott neki esélyt később.

Hirdetés

A Sledgehammer és a Treyarch után ismét az Infinity Ward következik a sorban. A fejlesztők úgy döntöttek, visszatérnek az aranykorhoz, és újra a modern hadviselést helyezik előtérbe, kiemelt figyelmet szentelnek a kampánynak, de közben a multit is fejlesztik. Összeszedtünk hat olyan újdonságot, ami miatt erre a CoD-ra akkor is érdemes lesz odafigyelnetek, ha a CoD 4 óta hozzá sem szagoltatok a szériához. Aki szeretné, videós formában is fogyaszthatja, de aki olvasni akar, görgessen tovább!

Komoly, megrázó kampány

Sosem fogjuk elfelejteni a Modern Warfare 2 No Russian küldetését, melyben testközelből nézhettünk végig egy repülőtéri mészárlást, vagy a CoD 4 Death from Above misszióját, amikor az égből szórtuk meg a tehetetlen katonákat. A 2019-es Modern Warfare kampánya nagy mértékben épít az ilyen pillanatokra, és legalább akkora figyelmet, törődést kap, mint a multis módok. A csapat célja bemutatni a háború kegyetlenségét, valamint azt, hogy mind a nyugati világból érkező katonák, mind a közel-keletiek és az oroszok között vannak lelketlen terroristák és a békéért harcoló, jó lelkű emberek. Érdemes tudni, hogy ez nem a korábbi Modern Warfare játékok folytatása, hanem egy reboot; tiszta lappal akartak indulni, mivel a Modern Warfare 3-ban egyébként is lezárták a korábbi cselekményt. Reméljük, nem fogják túltolni, és egy értelmes, összefüggő sztoriszálra fűzik fel az egészet.

Új motor

A nyilatkozatokból nem egyértelmű, hogy a régi motort frissítették fel vagy teljesen újat pakoltak a Modern Warfare alá, de a lényeg, hogy végre érzékelhető változások történtek. A lengyel székhelyű techcsapat öt éve dolgozott a látvány és a játékmenet javításán. A scannelési technológiáknak köszönhetően az épületeket, a járműveket, a fegyvereket és az embereket is is maximálisan valósághűen tudták átültetni a játékba, az anyagok viselkedésére, fénnyel való kölcsönhatására is figyeltek. A fényelés, bevilágítás szintén sokat fejlődött, amit a valós idejű ray tracing beépítésének köszönhetően az RTX-es kártyákkal rendelkező PC-sek fognak tudni igazán értékelni, de a többiek számára is jól láthatóak lesznek a változások. A fény a játékmenetben is nagy szerepet kap: az éjjellátók használata elkerülhetetlenné válik sötétben, azonban egy lámpa felkapcsolásával elvakíthatjuk a szemüvegek viselőit. A motorváltás egyébként nem jelenti, hogy kompromisszumot kellene kötnünk: a csapat még a megjelenésig javában optimalizál, de a végső cél az, hogy a magasabb poligonszám és több megjelenített objektum ellenére is sikerüljön hozni a 60 fps-t minden platformon.

Realisztikusabban viselkedő fegyverek

A fegyverek esetében nemcsak külsejük, de viselkedésük és hangjuk pontos lemodellezésére is odafigyeltek. Más eredményre számíthatunk, ha egy erős stukkerrel lövünk meg egy falat, és másra, ha kisebb kaliberrel tüzelünk. Lesz olyan, ami pillanatok alatt szétkap egy ajtót, és olyan is, amivel kitartóbban kell darálnunk. Számolnunk kell a visszarúgással is, mely úgy némileg ellensúlyozható, ha például egy ablakkeretre vagy egy párkányhoz támaszkodunk. Másképp néz majd ki az újratöltési animáció akkor, ha üres tárat cserélünk, és akkor, ha csak egy-két lövés után tárazunk újra, illetve tölthetünk úgy is, hogy szemhez emelve tartjuk a fegyvert. Az animációkért felelős csapat katonai tanácsadókkal konzultált, ellátogatott egy lőtérre, és tényleg mindent megtett azért, hogy a fegyverkezelés a lehető leginkább valóságos legyen. Közben persze mint mindig, most is fontos volt, hogy a realizmusra törekvés ne menjen a játékélmény rovására; majd leghamarabb szeptemberben, a béta során kiderül, mennyire sikerült jól megoldani a feladatot.

Felturbózott multi

Kár attól félni, hogy az egyjátékos kampányra fordított extra energiát a többjátékos módtól vették el, hiszen az Infinity Ward és az Activision is tudja, hogy a CoD-oknak kulcsfontosságú része a multi. Lesznek 2v2-es, 6v6-os, 10v10-es és 20v20-as módok, sőt, olyanok is, amikben 64 vagy akár 100 játékos eshet egymásnak - ne aggódjatok, nem battle royale-ról van szó (vagy nem csak arról). Scorestreakek helyett ismét killstreakeket használhatunk (azaz nem pontszám, hanem ölések után járnak a bónuszok), melyekkel légi támogatást kérhetünk, kétszemélyes járműveket hívhatunk le, vagy épp aktiválhatjuk az alapértelmezetten nem látható minitérképet. A pályák esetében nem ragaszkodtak a megszokott, háromsávos elrendezéshez, és minden játéktér rejt majd olyan pontokat, amiket a kezdők nem találnak meg azonnal, de a haladókat nagy előnyhöz juttathatják. Izgalmas újdonság az éjszakai összecsapások bevezetése, melyek során csak szívdobbanás-érzékelővel vagy éjjellátókkal felszerelve tudunk majd hatékonyan tájékozódni, de fontos taktikai elem az is, hogy az ajtókat nyithatjuk, zárhatjuk, valamint beleshetünk rajtuk, meglepve ezzel ellenfeleinket, és fontos infókhoz juttatva magunkat. Azt gondolhatná az ember, hogy a srácok egy kicsit szeretnék elcsábítani a Battlefield-játékosokat is, illetve tanultak ezt-azt a Rainbow Six: Siege-ből, de ezért nem hibáztatjuk őket.

Nincsenek zombik

A Modern Warfare különböző módjai között teljes a koherencia, így nem volt helye zombiknak, földönkívülieknek, vagy más, természetfeletti lényeknek a kooperatív módban. Eddig gyakorlatilag három különböző játékot kapott az, aki egy CoD-ra befizetett, most azonban minden összefügg. A zombis módot a Spec Ops mód váltja le, ami az MW-veteránoknak ismerős lehet. Mindenféle küldetéseket teljesíthetünk majd kooperatívan egy haverral együtt, melyek kapcsolódnak a fő sztorihoz, megjelennek benne karakterek, történetszálak, akiket és amiket az egyjátékos kampányban is láthattunk. A csapat azt ígéri, jelentősen továbbfejleszti a korábbi játékok Spec Ops módját, de várnunk kell még a részletekre.

Teljes cross-play támogatás

Az Infinity Ward összeengedi a PC-s, PS4-es és Xbox One-os játékosokat, így mindenki ugyanazon szervereken játszhat. A billentyűzetes-egereseket és kontrollereseket elkülönítik majd egymástól, és dolgoznak azon, hogy az eltérő hardverek ne okozzanak problémát, senki ne kerüljön előnybe vagy hátrányba azért, mert jobb gépen játszik, mint mások. Mind a PlayStation 4, mind az Xbox One-felhasználók használhatnak majd egeret és billentyűzetet is, mivel a játék minden platformon képes lesz kezelni a rendszerek által támogatott perifériákat. 

Ha még többet szeretnétek tudni a játékról, keressétek négyoldalas előzetesünket a GameStar magazin 2019/08-as számában, mely augusztus 16-ától lesz kapható az újságárusoknál és szupermarketekben.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)