Nyártól villamosozhatunk Kelenföldig az 1-essel

2019.01.11. 13:36

Várhatóan nyáron befejeződnek az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig tartó meghosszabbítási munkái - közölte a BKK. Létrejön az összeköttetés az Etele téri végállomáson az 1-es villamos, a vasút, a helyközi buszjáratok, a fővárosi kelenföldi buszjáratok, az M4-es metró és a budai fonódó hálózat 19-es és 49-es villamosjárata között. Az Etele téri csomópont összekapcsolódik majd Kelenfölddel és Dél-Pesttel, az agglomerációból érkezők pedig gyorsabban jutnak el a belvárosba. 

A közlekedési vállalat szerint a kiemelt közlekedésfejlesztési beruházás eredetileg tervezett befejezési határidejét módosítani kellett, mert nem várt körülmények merültek fel: előre nem látható közműmunkák elvégzésére volt szükség, és a már a kivitelezés ideje alatt elfogadott XI. kerületi jogszabályváltozás következtében a villamosvégállomás helyiségek eredeti tervek szerinti kialakítása sem volt lehetséges.

Új megoldást kellett találni a villamosvezető és a biztosítóberendezést vezérlő munkatársak elhelyezésére, ezért egy városképi szempontból is esztétikusabb, könnyűszerkezetes épületet terveztek. A létesítmény megépítéséhez szükséges engedélyeztetés jelenleg is folyamatban van, a projekt kivitelezési szerződésének módosítása pedig az előírásoknak megfelelően történik meg - írják.

A forgalom idén nyáron indulhat el a végállomásépítés csúszása miatt, de minden egyéb, a végállomási épület felépítéséhez nem kapcsolódó kivitelezési munka, beleértve a vasúti és a közúti építési munkákat is várhatóan még korábban, áprilisig befejeződik. Ettől kezdve a végállomási térségen kívül forgalomkorlátozásra nem kell számítani.

Új járművek is érkeznek 2019 végéig, a CAF öt darab, vadonatúj, 56 méteres, alacsonypadlós, légkondicionált villamosszerelvényt szállít le.

Az „1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig (IKOP-3.1.0-15-2016-00007)” projekt a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 8 milliárd forinttal támogatja. A beruházás kivitelezési költsége nettó 8 656 163 879 forint.