Jó nagy dög lett az új Hyundai terepjáró

2018.11.29. 11:16

Amerikában egyre kevesebben adnak ki pénzt személyautóért, és terepjáróból is az igazán nagyot szeretik odaát. Így az autógyárak is ebbe az irányba fejlesztenek. A Hyundai Palisade is ezért született: kellett valami a Ford Explorer, a Honda Pilot, a Nissan Pathfinder és a Toyota Highlander ellen.

A 4,98 méteres hossz önmagában talán nem lenne kivételes, de az új Palisade emellett 1,98 méter széles és 1,75 méter magas is, a tengelytávja pedig 2,9 méter. Ha ezek a számok nem mondanak sokat, legyen elég annyi, hogy két üléssor mögött 1300 literes csomagtér marad, és a harmadik üléssort használva is elhelyezhető még hátul 509 liternyi csomag.

Ahhoz képest, hogy a konkurenciához hasonlóan a Hyundai nagy terepjárója is elég téglaszerű, a 0,33-as formatényező nem is rossz érték, de a tempós haladáshoz így is erős motorra van szükség. A Hyundai 3,8 literes V6-osa régi ismerős, az Amerikában kínált nagyobb autóik nagy részében eddig is ott volt. A Palisade-be egy 291 lóerős változatot építenek, amely nyolcsebességes automata váltón és a Hitrac AWD fantázianevű összkerékhajtáson keresztül mozgatja az autót.

A leendő felhasználóknak persze kevésbé lényegesek az ilyen műszaki részletek, mint a célszerű belső megoldások, de a Hyundai ilyenekben sem szűkölködik. A hifit például úgy alakították ki, hogy szólhat az egész autóban, de csak elöl is, arra az esetre, ha a hátul utazók út közben elszundítottak volna. Emellett a 16 pohártartó sem lehet messze az iparági rekordtól.

A Hyundai újdonságát Dél-Koreában gyártják majd, talán ennek is köszönhető, hogy Amerikába csak jövő nyáron érkezik. Azt egyelőre nem tudni, hogy Európába elhozzák-e, de nem csodálkoznánk, ha úgy ítélnék, hogy ide ez egyszerűen túl nagy lenne.