2018.11.28. 11:55

Európában rég hírét sem hallottuk a Ford luxusautóinak. Az itteni érdekeltségeit, az Aston Martint, a Jaguart, a Land Rovert és a Volvót rég eladták, az egyetlen megmaradt márka, a Lincoln pedig a Kennedy gyilkosság óta nem állt a figyelem középpontjában errefelé. Pedig létezik, sőt, most egy egészen új modellt mutatott be, amellyel kifejezetten az európai luxusautó-gyártók nagy terepjáróinak próbálnak ütőképes konkurenciát állítani.

A forma emlékeztet az egy számmal nagyobb Navigator luxusterepjáróéra, de az Aviator műszakilag egész más: míg a nagy testvér alvázas konstrukció, az F-150 pickup és a Ford Expedition távoli rokona, addig az új Aviator önhordó karosszériás, ugyanarra a platformra építik, amelyre a következő Ford Explorert. Ez állítólag olyan struktúra lesz, amely köré keresztben és hosszában álló motoros autó is építhető. Itt az utóbbi elrendezést alkalmazták, azaz ha készülne kétkerék-hajtású változat, az hátul kaparna.

Bár ez az elrendezés lehetővé tenné egy klasszikus V8-as beépítését is, a típus egyetlen motorja egy 3 literes, ikerturbós V6-os lesz, 400 lóerővel, amely a Ford saját fejlesztésű, 10 fokozatú váltóján át hajtja az autót. Később érkezik egy konnektoros hibrid is, ez állítólag 450 lóerős lesz, és tisztán elektromos üzemben is elmegy majd legalább néhány tucat kilométert, bár a részletekbe egyelőre nem mentek bele a gyáriak.

Az Aviator révén a Lincoln az Audi Q7, a BMW X5, a Mercedes GLE és a Volvo XC90 közvetlen ellenfelét igyekezett megalkotni, ennek megfelelő a belső tér minősége, a részletek kidolgozottsága is, bár azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy az Egyesült Államokban és Kínában – a típus két legfontosabb piacán – sikerül-e megszorongatni az európai konkurenciát.