Itt a következő Volkswagen sláger, a T-Cross

2018.10.26. 10:19

A Volkswagennél úgy gondolják, a következő évtized közepére az eladásaik felét szabadidőautók teszik majd ki, méghozzá nagyrészt olyan modellek, mint a T-Cross, amely a Polo magasabb megfelelője.

Egy ideje már nem nagyon titkolták a T-Cross érkezését: eleve korábban érkezett a hasonló karakterű Seat Arona, és mutogatták már az álcafóliás prototípus képeit is. Most azonban a részleteket is megfigyelhetjük, az olyan apróságokat, mint a hátul felfelé megtörő övvonal, a széles fekete műanyag betéttel összenövesztett hátsó lámpák, a krómcsíkkal összekötött első fényszórók, és a többi finomság, amelyek az autó karakterét adják.

A T-Cross persze ezekkel együtt sem okoz majd csődületet az utcán: ahogy egy jó népautó, elég átlagos megjelenésű hozzá, hogy senkit ne zavarjon, de ahhoz elég divatos, és persze átgondolt kialakítású, hogy ne legyen gond az eladása.

Az új fazonú lemezek alatt természetesen a VW csoport szabvány megoldásait találjuk. Az MQB platform legkisebb, A0 jelzésű változatát, és nagyon hasonló motorlistát ahhoz, ami a Škoda Scala típusba is kerül. Az ezres háromhengeres turbómotor 95 és 115 lóerős változatai közül lehet majd választani, a legerősebb kivitelbe pedig a négyhengeres, 1,5 literes, 150 lóerős motor kerül. Az egy szem dízel az 1,6 literes TDI lesz – úgy látszik, az 1,2 és 1,4 literes háromhengeresek már nem térnek vissza – és a T-Crossba ebből is a gyengébb, 95 lóerős változatot építik.

A kis szabadidő-autó alig nagyobb a Polónál – az eltérés hosszában 5,4 centi, a T-Cross összesen 4,11 méter hosszú – ehhez képest a csomagtér kifejezetten tágas: a hosszirányban állítható hátsó üléssor miatt a térfogata 385 és 455 liter közt változhat, lehajtott hátsó üléssorral pedig 1281 literes rakodóteret nyerhetnek a majdani tulajdonosok.

A viszonylag kis méret ma már nem jelenti, hogy a T-Crosshoz ne létezne szinte minden kiegészítő, ami manapság megszokott, a távolságtartó tempomattól az automata reflektoron át az 8 hüvelykes érintőképernyős fedélzeti számítógépig.

A T-Cross alapára Németországban 17 975 euró – átszámítva olyan 5,8 millió forint –, azaz nem lesz kifejezetten olcsó, de egy olyan kategóriába érkezik, amely az elmúlt években hatalmas növekedést produkált. Eddig más autógyártók taroltak a szegmensben – elsősorban a francia és japán gyártók típusai – mivel a VW csak emelt futóművű, körbeműanyagozott Polót tudott kínálni, de ahogy a Volkswagen piaci súlyát ismerjük, az új modell valószínűleg tisztességesen átrendezi majd az erőviszonyokat.