Teljesen új motort épít 2019-re a Renault az F1-ben - F1VILÁG.HU

Teljesen új motort épít 2019-re a Renault az F1-ben

HIRDETÉS
Egy teljesen új motort tervez a 2019-es Forma-1-es szezonra a Renault annak érdekében, hogy csökkentse hátrányát a Ferrarival és a Mercedesszel szemben.
Fotó: Renault

Egy teljesen új motort tervez a 2019-es Forma-1-es szezonra a Renault annak érdekében, hogy csökkentse hátrányát a Ferrarival és a Mercedesszel szemben.

Bár korábban arra utaltak a jelek, a francia gyártó a legújabb, C-specifikációt használja majd a 2019-es erőforrás alapjául, Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke nemrég elárulta, teljesen új aggregáttal állnak elő a következő idényre.

A szakember elmondása szerint azért döntöttek így, mert a jelenlegi tervezéssel már csak minimális előrelépéseket tehetnek.

„Egy új motorunk lesz” – mondta Abiteboul a Motorsport.com kérdésére.

„Az egyik oka ennek az – és ezért nem tudtunk több teljesítményt kihozni a C-specifikációból sem –, hogy strukturális korlátaink vannak a jelenlegi motorral.”

A szakember kifejtette, a Renault mindent megtett azért, hogy fejlesszenek az erőforráson, ám folyamatosan kompromisszumokat kellett kötniük, hiszen a minél nagyobb teljesítmény a megbízhatóság rovására ment.

„A jövő évre vonatkozó teljesítménybeli fejlődést megcélozva egy teljesen új motorunk lesz. Nemcsak az ERS-rendszer újul meg, hiszen abból kevés erőt és teljesítményt tudunk kisajtolni, hanem a belső égésű motoregység is új lesz.”

„Ezért kell egy kicsit óvatosnak lennünk, mindemellett pedig rendkívül drasztikusnak. Fegyelmezetten kell hozzáállnunk a tervezéshez, és mérföldkövekre lesz szükségünk ahhoz, hogy ne hozzuk magunkat nehéz helyzetbe a szezon elején.”

Abiteboul elárulta, a próbapados tesztek meggyőzőnek bizonyultak, így optimisták a 2019-es évet illetően.

Hirdetés

„Jól haladunk a próbapadon. Rengeteg kilométert megtettünk már. Idén két elemmel voltak komolyabb gondjaink: a turbóval és a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel [MGU-K]. Azzal az MGU-K-val, amit most használunk, már nem voltak problémáink sem a próbapadon, sem a pályán. És a turbó legújabb specifikációja is rendben van, viszont még nincs beépítve az összes autóba, hiszen a komponenscserék büntetéssel járnak.”

„Ez a rossz a jelenlegi szabályokban – ha van is jobb alkatrészünk, nem tudjuk azokat használni a büntetések és a következmények miatt. Őrület. Pénzt költünk arra, hogy fejlesszünk, működnek a próbapadon, elérhető, meg van építve, ott is van a pályán, de nem tudjuk betenni az autókba… Őrület… Valami tényleg nincs itt rendben. Mindenesetre ezt a két problémát már megoldottuk.”

Abiteboul azt mondja, azért döntöttek 2019-re a teljesen új motorkoncepció mellett, mert azt látják, hogy riválisaik is képesek folyamatos fejlődést elérni hibrid erőforrásaikkal.

„Véleményem szerint a Forma-1-ben a stabilitás a legkifizetődőbb – a célokat, a jövőt, a szervezetet és a prioritásokat illető stabilitás. Ugyanakkor viszont elég bátornak kell lenni ahhoz, hogy megnézzük, mi nem elég jó, vagy mi nem működik. Ez az én felelősségem a csapat menedzsmentjével egyetemben.”

„És egy dolog ösztönöz engem, ez pedig az, hogy a motorfejlesztési görbe egyáltalán nem laposodik el, ez pedig lenyűgöző.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!