Több ponton is változik az F1-es szabálykönyv 2019-re - F1VILÁG.HU

Több ponton is változik az F1-es szabálykönyv 2019-re

HIRDETÉS
A Forma-1-es versenynaptár mellett több szabályváltozást is elfogadott pénteki ülésén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) a 2019-es évadra.
Fotó: Force India

A Forma-1-es versenynaptár mellett több szabályváltozást is elfogadott pénteki ülésén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) a 2019-es évadra.

Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a WMSC pénteken jóváhagyta a következő szezonra tervezett versenynaptárat, melyben természetesen ezúttal is helyet kapott a Magyar Nagydíj.

Emellett pedig számos ponton változik majd a technikai- és sportszabályzat.

Módosítanak például a biztonsági autóra vonatkozó regulákon oly módon, hogy a következő évtől a versenyzők csak a célvonaltól előzhetnek, miután a Safety Car elhagyta a pályát.

A 2019-es idénytől kezdve már a csapatok felelőssége lesz, hogy versenyautóik megfeleljenek a gépátvételen.

A WMSC elfogadta azt is, hogy 2020-tól a jelenlegi 8-ról 9 órára emelik a „kijárási tilalmat” – az autón dolgozó szakembereknek tehát ennyi időt kell majd a versenypályán kívül tölteniük meghatározott időpontban.

A technikai szabályzat bizonyos pontjai is változnak 2019-re: a tükrökre és a hátsó szárnyak magasságára vonatkozó regulákon módosítanak annak érdekében, hogy a versenyzők jobban lássanak maguk mögé, és a fedélzeti kamerák elhelyezésének szabályait is megváltoztatják, hogy látványosabbá tegyék a TV-közvetítéseket.

Fotó: Circuit de Barcelona-Catalunya

Ugyancsak változás a következő idényre, hogy a hátsó szárnyak véglapjaira világító LED-eket szerelnek, hogy növeljék a biztonságot, illetve a Halo illesztésén is módosítanak, hogy az esetleges kimentés hatékonyabban működjön.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!