Igazi rocksztár a Corvette formájú Mazda

2018.10.12. 06:51

Az ötlet tulajdonképpen nem változott, a Mitsuoka nagyrészt eddig is abból élt, hogy múltidéző burkolattal láttak el korszerű autókat. Ám most nem Nissan Micrából és Jaguar Mark II-ből készült groteszk kiskocsi, így a végeredmény sem kelti azt a benyomást, hogy egy félresikerült viccet látunk.

A Mitsuoka Rock Star alapjául a Mazda MX-5 szolgál, annak is az olcsóbbik változata, 1,5 literes, 130 lóerős motorral, és hatfokozatú manuális vagy automata váltóval. Ugyanakkor a karosszéria egyértelműen a Corvette C2-esre emlékeztet. Az 1963 és 1967 között gyártott amerikai kupé talán az egyik legkarakteresebb sportkocsi, amelyet valaha sorozatban gyártottak, és a Mitsuoka tervezői meglepően jól illesztették a formáját a kis Mazda roadster szerkezetére. Bár a méretbeli eltérés érzékelhető, a Rock Star az ötágú króm-felnikkel igazán hozza az eredeti Corvette Stingray karakterét. Csak a bukólámpák helyett alkalmaznak kicsi, kerek fényszórókat az autó elején. Ha a zsíros V8-as bugyborékolás és a több száz lóerős csúcsteljesítmény nem hiányzik, csak a látvány számít, a Mitsuoka nincs érdemi hátrányban amerikai példaképével szemben.

Egy ilyen alapos átalakítás persze nem úszható meg olcsón: a Mitsuokáért átszámítva 11,7-13 millió forintnak megfelelő összeg, míg az MX-5 eredeti karosszériával itthon is csak bő hatmillió forintba kerül a 27%-os ÁFA mellett is. Ezzel együtt ez a cég első olyan modellje, amelynél nem igazán csodálkoznánk rajta, ha ölnék érte egymást a megrendelők.