Kétszer gyorsabb töltéssel előzné a Porsche a Teslát

2018.10.06. 12:53

Az elektromos autók rohamos terjedését több tényező is lassítja. Rendkívül drága az akkumulátorok előállítása, korlátozott a hatótáv és egy néhány perces tankoláshoz képest kivárhatatlanul hosszú a töltés. A drágaság egy Porschénál inkább erény, hatótávban már a Tesla is eleget tud, maradt a töltés területe, ahol mutathat valamit a márka.

porsche-taycan-vs-model-s

Ahogy arról már korábban is írtunk, a Porsche első elektromos modellje Taycan néven érkezik és mindössze negyedóra alatt fel lehet majd tölteni 80 százalékra az akkumulátorát. Legalábbis ezt ígérik a gyáriak. Ez alapján sok újdonság nem lenne Klaus Zellmer nyilatkozatában, az viszont mindenképp érdekes, hogy a Porsche amerikai igazgatója ezt emelte olyan fejlesztésként, amivel képesek lesznek beelőzni a konkurenciát, ami jelenleg lényegében csak a Teslából áll.

Persze az összeszerelés minőségében és vezetési élményben is minden bizonnyal más ligában fog játszani a Taycan, mint a Tesla, de azért az sokat elárul a nagy múltú gyártók helyzetéről, hogy még a Porsche is csak sokéves lemaradással tud majd újat mutatni egy zöldfülű márka modelljéhez képest, és ez az újdonság sem lesz nagyobb kaliberű, mint 15 perc nyereség töltésenként. Ráadásul, amíg ki nem épül a Porsche 800 voltos gyorstöltő hálózata, addig ez az előny sem lesz igazán érzékelhető.