CVT-s vagy robotizált Jazz?

2018.09.27. 11:44

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Becsületesnepper!

Feleségem 2005-ös 1.0-s Toyota Yarisát szeretnénk lecserélni. Nagyon jó kis autó, kevés km-t futott, mindössze 88000-t. De ő valahogy nehezen boldogul a kuplunggal, és nyáron a forgalomban sokat kell nálunk araszolni (Balaton-part). Naponta kb. 15-20 km-t megy vele. Emiatt 1.4-es automata Honda Jazz vásárlásán gondolkodunk. A keret 1,5-2 millió.

Amiben nem tudok dönteni, hogy a CVT-s változat vagy az utódja lenne inkább a megfelelő?

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Péter

Kedves Péter!


A CVT váltónál az olajcserére kell odafigyelni, csak a gyári Honda olajat szabad beletenni, semmi mást, mert tönkre megy az indító kuplungja. Ezeket a cseréket maximum 40 ezrenként el kell végezni, ha hosszú távon akarjuk használni az autónkat. Ha elromlik a váltó, akkor nem tudja akárki megcsinálni, célszerszám, és szakértelem szükségeltetik hozzá.

3,9 méter hosszú
3,9 méter hosszú

Az i-Shift váltó egy robot váltó, működésében nem olyan kulturált, mint a CVT, de nem is annyira rossz, mint egy Smarté. Minimális megszokást igényel, és az ember megtanulja kis gázelvétellel simábbá tenni a váltást. Itt arra kell figyelni, hogy 35 ezer kilométerenként be kell állítani a kuplungot gyári számítógéppel. Annyira ez nem jött be a népnek, mert a CVT után visszalépés volt működési kultúrájában, 2011-től, a faceliftes autóknál vissza is tértek a CVT váltóhoz, de azok nem jönnek ki ennyiből.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.