A Brabus átalakította új Mercedes G osztályt

2018.09.27. 06:21

Ahogy manapság a legtöbb AMG modellben, az aktuális G63 AMG-ben is a négyliteres, ikerturbós V8-as dolgozik, amelyet annak idején az AMG GT-ben láthattunk először. A Kína-kompatibilis sportmotor gyári kivitelben a hatszáz lóerőt sem éri el, de a Brabus kihozta belőle, amit lehetett. Az eredmény az új G osztály eddigi legvadabb tuning-változatába, a Brabus 700 Widestar-ba került be, amely így a terepjárók mezőnyében is a leggyorsabbak közé tartozik.

A bemutatóautó természetesen fekete, és ahogy megszokhattuk, nagy B betűt visel az orrán a Mercedes csillaga helyén, de nem csak ennyi a különbség. A Widestar szép nagy púpot kapott a motorháztetejére, olyan stílusú szívónyílásokkal, mint Darth Vader maszkja. Ezen kívül függőleges rácsozatú hűtőmaszkot is csak a Brabusnál kaphatunk a G osztályra, és a hátsó kerekek előtt kivezetett kipufogócső is az autó kivételes képességeit hivatott hangsúlyozni.

A hétszáz lovas motor 4,3 másodperc alatt gyorsítja a G osztályt százra, a végsebessége pedig 240 km/h, de valószínűleg többet számít a vezetési élmény javításában, hogy a sárvédőszélesítéseknek köszönhetően az autó nyomtávja 10 centivel lehet szélesebb, mint a gyári változaté. Szintén a stabilitást javítják a 23 hüvelykes, Y-küllős alufelnik, bár ezek már egyértelműen a terepjáró képességek rovására mennek. Ám a Brabus egyértelműen azoknak szánja saját G osztály átiratát, akik aszfalton szeretnének meglepetést okozni a többi közlekedőnek.

Árat egyelőre nem mondtak, de a potenciális vásárlók számára ez valószínűleg ugyanúgy nem érdekes, ahogy a 13,1 literes városi fogyasztási adat, ami alighanem csak igen óvatos gázpedál-használat mellett tartható a valóságban.